- Odwiedziny: 765834
- Do końca roku: 277 dni
- Do wakacji: 84 dni
VII Ogród Jordanowski w Warszawie
-
Statystyki
-
Kalendarium
Piątek, 2024-03-29
Imieniny: Marka, Wiktoryny
KONCEPCJA VIIOJ
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU
VII OGRODU JORDANOWSKIEGO
NA LATA 2019 – 2024
MISJA
1. VII Ogród Jordanowski jest nowoczesną placówką otwartą i bezpieczną, przyciąga estetyką wnętrza oraz funkcjonalnością i nowoczesnością wyposażenia, jest ukierunkowany na potrzeby ucznia, jego środowiska rodzinnego i środowiska lokalnego.Bardzo dobrze zagospodarowany teren sprawia, że mieszkańcy z wielką ochotą korzystają z boisk i placów zabaw.
2. VIIOJ jest miejscem czynnego wypoczynku, uczy jak aktywnie i twórczo spędzać wolny czas, jako alternatywę dla zachowań niepożądanych oraz zapewnia wielokierunkowy i wszechstronny rozwój wychowanków w przyjaznym i bezpiecznym środowisku.
3. Głównym zadaniem naszej jest wspieranie rozwoju osobowego każdego wychowanka, kształtowanie umiejętności samodzielnego poruszania się we współczesnym świecie, zastosowanie w sposób twórczy zdobytej wiedzy oraz wychowanie nastawione przede wszystkim na uwrażliwienie na dobro, prawdę i piękno.
4 . Oferta placówki obejmuje szereg zajęć rozwijających zainteresowania, pozwala na odkrywanie talentów, umacnia poczucie wartości każdego dziecka. Propozycje VII Ogrodu Jordanowskiego są na miarę potrzeb młodego człowieka. Dzieci i rodzice współtworzą atmosferę jednej wielkiej rodziny. Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu VIIOJ i są partnerami we wszystkich podejmowanych działaniach.
3. Wykształcona i kompetentna kadra gwarantuje wysoką jakość usług skierowanych do środowiska lokalnego. Działalność VII Ogrodu Jordanowskiego sprawia, że placówka jest godnym spadkobiercom idei dr Henryka Jordana, który za cel stawiał sobie: „dawać zdrowie i radość poprzez gry w słońcu i na powietrzu.” Twierdził też, że „ciągle być poważnym i nieustannie pracować żaden człowiek nie zdoła. Zmęczone ciało wymaga odpoczynku, znużony umysł wymaga wytchnienia, a dusza pragnie wesołości, tego nastroju, który życie milszym nam czyni".
WIZJA
- Jesteśmy liderami polskiej edukacji w dziedzinie programów placówek pozaszkolnych. Pełnimy rolę opiniotwórczą w polskim systemie edukacji. Nasi wychowankowie odnoszą sukcesy i pełnią ważne i odpowiedzialne role w społeczeństwie. W naszych działaniach rodzice pełnią rolę wspierającą i współtworzącą.
- VII Ogród Jordanowski - jako miejsce bezpieczne, sprzyjające dziecku. Społeczność VIIOJ jest nie tylko instytucją, ale także wspólnotą nauczycieli, uczniów, rodziców i pracowników. Zajęcia odbywają się w atmosferze życzliwości i wzajemnego zrozumienia. Działania wychowawcze są spójne z wychowaniem domowym. VIIOJ współdziała z lokalnym środowiskiem.
- Nadrzędnym celem pracy placówki jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów, zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami oraz predyspozycjami tak, aby rozwijając sprawności intelektualne, talenty i umiejętności byli oni przygotowani do pracy i życia w społeczeństwie. Nasze działania są nastawione na kreowanie człowieka odpowiedzialnego za siebie oraz kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi i poczucie świadomości istnienia obok drugiego człowieka. Ważne jest również kształtowanie osób aktywnie odbierających dobra kultury.
- VII Ogród Jordanowski będzie dążyć do rozbudzania zainteresowań i uzdolnień uczniów, pomagać uczniom przejmować odpowiedzialność za własne życie i dalszy rozwój osobowy. Zależy nam na stworzeniu warunków do wykształcenia umiejętności potrzebnych do odnalezienia miejsca we współczesnym świecie.
- Ambicją placówki jest wychowanie młodego człowieka, który:
-
- zna swoje mocne i słabe strony i potrafić nad nimi pracować,
- ma poczucie własnej wartości, dąży do osiągnięcia sukcesu,
- umie słuchać, formułować i wyrażać swoje myśli oraz zastosować w praktyce wiedzę i umiejętności,
- jest dociekliwym i twórczym,
- zachowuje postawy moralne i patriotyczne,
- szanuje dziedzictwo kulturowe własnego regionu, kraju i kontynentu,
- jest uczciwy, prawdomówny i odpowiedzialny,
- zna i stosuje normy dobrego zachowania,
- jest partnerem we wspólnej pracy,
- dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo, prowadzi aktywny tryb życia.
NAJWAŻNIEJSZE CELE
LP. |
ZADANIA |
EFEKTY |
1. |
ZAPEWNIENIE PRAWIDŁOWEGO NADZORU PEDAGOGICZNEGO poprzez: 1. Kontynuowanie dotychczasowych wypracowanych i sprawdzonych metod pracy dydaktycznej, 2. Diagnozowanie i ocenę poziomu pracy opiekuńczo- wychowawczej, dydaktycznej i profilaktycznej Ogrodu, 3. Wspieranie nauczycieli w ich bieżącej pracy, 4. Wspieranie kadry pedagogicznej w zakresie zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego, 5. Monitorowanie prawidłowego wykonywania przez wychowawców statutowych zadań placówki, 6. Podnoszenie efektywności WDN i pozyskiwanie dodatkowych środków na doskonalenie zawodowe, 7. Realizacja corocznych wniosków z planów nadzoru pedagogicznego opracowywanych na podstawie wytycznych (priorytetów) Kuratora, 8. Kontrola i analiza dokumentacji placówki, przeprowadzanie obserwacj zajęć |
|
2. |
PRAWIDŁOWE ZARZĄDZANIE MIENIEM OGRODU |
|
3. |
PRACA Z WYCHOWANKAMI: 1. Kontynuowanie wypracowanych i sprawdzononych metod pracy dydaktyczno-wychowawczej, wspieraanie zdolności twórczych wychowanków na rzecz bezpośredniego poznawania rzeczywistości, oraz stwarzanie możliwości rozwijania indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży; 2. Realizowanie dotychczasowych, wypracowanych form i metod pracy z dziećmi 3. Uwrażliwianie nauczycieli na przestrzeganie regulaminów zgodnych z Konwencją Praw Dziecka 3. Wspólnie z nauczycielami realizowanie programu pracy dydaktyczno-wychowawczej 4. Kontynuowanie w Ogrodzie i eksponowanie osiągnięć wychowanków w różnego rodzaju konkursach wewnętrznych i zewnętrznych; 5. Kontynuowanie zajęć w zakresie pracy z dzieckiem zdolnym i mającym trudności 6. Zaproszanie do w współpracy zaprzyjaźnionych instruktorów, nauczycieli, wykładowców oferujących wyjątkowe, rzadko spotykane umiejętności; 7.Doskonalenie form i metod pracy z uczniami w celu umożliwienia osiągnięcia sukcesu każdemu dziecku. 8. Kształcenie w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych 9. Promocja zdrowego stylu życia. 10. Edukacja ekologiczna |
|
4. |
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM: 1. Kontynuacja dotychczasowych form współpracy 2. Włączanie rodziców w prace na terenie Ogrodu poprzez ich aktywny udział w życiu placówki min w imprezach i uroczystościach okolicznościowych, zawodach sportowo-rekreacyjnych, konkursach plastycznych wewnętrznych jak i wewnętrznych 3. Wprowadzić we współpracy z trenerami 3- 4 razy w ciągu każdego roku szkolnego „tydzień otwartych drzwi” dla rodziców i opiekunów uczniów, sponsorów, zapraszanie ich na zajęcia treningowe w celu obserwacji pracy i osiągnięć wychowanków, 4. Wspólnie z rodzicami pozyskiwanie sponsorów, 5. Zapraszanie na uroczystości i zawody przedstawicieli: miasta, dzielnicy, zaprzyjaźnionych placówek oświatowo-wychowawczych oraz środowiska lokalnego; 6.Kultywowanie lokalnych tradycji, koncepcji „małej i wielkiej ojczyzny”- udział uczniów, rodziców i mieszkańców Pragi w Dniu Otwartym VIIOJ, 7. Otwarcie VII OJ na środowisko lokalne. 6. Kontynuowanie współpracy ze Strażą Miejską, Policją, Strażą Pożarną, PCK, 8. Promocja placówki w dzielnicy Praga Północ. |
|
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.z 2017r., poz. 2198t. j. z dnia 29.11.2017r.);
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996 t. j. z24.05.2018r.);
- Ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U.z 2018r., poz. 967t. j. z 22. 05. 2018r.);
- Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r. poz 997,
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek(Dz. U. z 2017 r., poz. 1611z 29.08.2017r.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2017r. poz. 1658z 31.08.2017r.);
- Konwencja o prawach dziecka, przyjętaprzez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz. U. z 1991 r. Nr 120, poz. 526z 23.12.1991 r.)
- Statut VII Ogrodu Jordanowskiego w Warszawie.